Saeco Intelia Evo Latte+ HD8754/11 zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia Evo Latte+ HD8754/11 zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cindy 21-12-2015

Ter vervanging van ons vorig Saeco toestel na 11 jaar dienst, zijn wij zeer tevreden van onze nieuwe aankoop.
Nu kunnen we ook via één simpele toets heerlijke latte's en cappucino's maken. De koffie is heerlijk van smaak. Het toestel is ook zeer makkelijk in gebruik en maakt veel minder geluid dan ons vorig model.
Ook de reiniging verloopt zeer vlot.
Kortom een echte aanrader!

RichardS1966 02-08-2014

Ik heb hiervoor de Saeco Intelia HD8753 gehad....na drie (geldige) reparaties binnen een half jaar mijn geld keurig teruggekregen van Philips.
Omdat ik de koffie zo lekker vindt en de vormgeving fantastisch is heb ik de opvolger gekocht de Intelia Evo HD8754. De HD8754 is robuuster en mooier afgewerkt dan de HD8753. De koffiekan is veel steviger en heeft een mooiere handvat. De lekbak is beter afgewerkt met ronde kanten.

Chiel33 28-02-2014

Helaas hebben wij in de eerste week van gebruik een (te) enthousiaste review geschreven op de website van Philips.

Wij hebben de HD8754 nu een half jaar en de machine is bij elkaar opgeteld al 14 weken weggeweest, verdeeld over 3 verschillende reparaties. LED-display kapot, in zijn geheel vervangen, serviceklep/deur kapot en storingen, inmiddels 2 keer nieuwe serviceklep geplaatst. Nieuwe achterkant erbij gekregen en afgelopen week is de machine retour gekomen van reparatie nummer 3 en opeens kunnen wij alleen nog maar met maalgraad grof espresso's zetten. Wij hadden altijd de maalfijnheid op allerfijnste staan omdat we van sterke espresso's houden. Nu kunnen we alleen nog maar de laatste gebruiken. Alle andere 4 fijnheden komt het water er nagenoeg niet doorheen. We hebben altijd dezelfde bonen gebruikt en voor de 3e reparatie hadden wij hier nooit problemen mee.

Wij zijn deze machine echt spuugzat! Elke keer als de machine weer terug is dient zich een nieuw probleem. Philips Customer Service luisterd niet naar ons. Afgelopen week 3 verschillende medewerkers gesproken en alle 3 komen ze met verschillende verhalen, waar wij wel of niet recht op hebben. Wij gaan ons er extreem hard voor maken om vervanging te krijgen want er hangt alleen maar ellende om deze machine. In een tijdsbestek van 6 maanden al 50% van de tijd de machine kwijt zijn voor reparaties. Wij vragen ons echt af wat wij nog moeten accepteren en welke rechten wij hebben.

Wij hebben geen geloof meer in deze machine (althans niet in deze specifieke die bij ons thuis staat).

Los van de ellende die wij hebben wil ik wel duidelijk vooropstellen dat de koffiekwaliteit, uitstraling meer dan perfect is. Ik denk gewoon dat wij pech hebben met die van ons.

mkrgoede82 18-04-2013

Afgelopen week de Philips HD8754 mogen ontvangen en uiteraard direct in gebruik genomen. Het apparaat is een vervanging van onze Nespresso. Deze gaf ook goede koffie echter zochten we toch meer naar een all-in apparaat waarmee je ook cappucino en latte kon zetten.

Na veel uitzoekwerk en twijfel tussen de Delonghi en Siemens gekozen voor deze Philips Saeco. Tot op heden kan ik zeggen dat we er geen spijt van hebben! De Espresso smaakt uitstekend en de Latte en Cappucino zijn erg goed van smaak. Het melkschuim is prima, fijnmazig en goed van smaak. Onderhoud wat tevens ook belangrijk is gaat erg gemakkelijk. De zetgroep is gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken, evenals de lekbak en afvalbak met koekjes. Menu is makkelijk te bedienen en onderhoud hierin is makkelijk in te stellen.

Tot op heden dus dik te tevreden over het apparaat. Trouwens de Bazzara Gold bonen zijn een aanrader en gebruik voor melk halfvolle melk voor een prima resultaat!

Van Remmen 01-04-2013

Een koffiezetapparaat moet smaakvolle koffie maken. En dat doet deze machine prima, espresso of gewoon (lungo). De combinatie met de melkafgifte staat garant voor mooie koffiecombinaties zoals cappuccino en latte macchiato. Onder de knop specials zitten nog een americano (slappe koffie), een light espresso en een baby cappuccino en heet (thee)water. Ook warme, opgeschuimde (chocolade)melk en heet (thee)water zijn mogelijk. Voldoende keuze dus.

De smaak is werkelijk een genot. Neem wel de tijd om te experimenteren met de voorkeur instelling voor de maalgraad, bonenhoeveelheid en waterafgifte. De cremelaag van de koffie is vol en blijft lang staan, de schuimlaag van de melk is ook bij magere soorten gewoon stevig. Het is leuk om te experimenteren en de persoonlijke koffie-/melkspecialiteiten op te slaan. De bediening van het apparaat is daarna eigenlijk kinderspel.

Alle onderdelen zijn goed bereikbaar, Van bovenaf het ruime bonenreservoir, aan de voorzijde het waterreservoir, de lekbak en die voor de koffieresten en aan de rechterzijde de zetgroep die zich makkelijk laat (her)plaatsen. Het onderhoud zelf is duidelijk omschreven in de handleiding per dag, week en maand. Dat is vooral een kwestie van discipline.

Wij hebben deze versie gekozen vanwege de automatische koffie-/melkspecialiteiten, de hoge uitloop zodat ook de lange koffieglazen onder het apparaat passen, en de plaatsing onder de keukenkastjes. Al met al vinden wij het een makkelijk apparaat dat goede koffies maakt en een mooie roestvaststalen uiterlijk heeft.

Uiteraard zijn er ook altijd een paar minpunten:
• het waterreservoir heeft geen kijkglas (display vermeld wel wanneer er gevuld moet worden)
• de koffie opvangbak is relatief klein en wordt niet gelijkmatig gevuld
• de water opvangbak moet vaak worden geleegd door de automatische spoelbeurten (start/stop)
• de uitgebreide handleiding wordt alleen op schijf bijgeleverd (geen papieren ‘koffiekaart’)
• de rvs bodemplaat is krasgevoelig

Arthur Brinkman 30-03-2013

Onlangs deze volautomatische koffiemachine gekocht na lang kijken en vergelijken. Ook een aantal dagen op proef gehad van een kennis om te testen en proeven. Instructies voor het eerste gebruik zijn duidelijk en helder. Resultaten zijn zeer goed. Zowel de cappuccino als de latte Machiato hebben een mooie schuimlaag. De sterkte van de koffie is goed en gemakkelijk instelbaar. Smaak is zeer goed. Het schoonmaken van de machine is niet moeilijk en het neemt niet overdreven veel plaats in op het aanrecht. Algemeen oordeel : zeer tevreden.
Ps. De verkopers van koffiediscounter verdienen een compliment, zeer professioneel !!

A. Brinkman

S.G. Nelissen 26-03-2013

Wat een machine zeg, de verkoper in de winkel wist ons al te overtuigen maar de machine doet dit eigenlijk zelf het beste.
Nadat wij de machine thuis ingesteld hebben volgens de zeer duidelijke handleiding, konden wij al snel genieten van een fantastische Latte Macchiato en een Espresso zoals wij het thuis nog niet eerder hadden meegemaakt.
Een werkelijk fantastische aankoop waar we nog lang plezier aan zullen beleven.